Saturday

ku petik gitar akustik ini

tatkala aku berpegang pada janji untuk lihat A untuk subject itu aku tunai janji itu.tapi kerana janji buat subjek itu aku lalai dengan subjek itu.dengan ketidakhadiran A buat subjek itu,buat aku rasa kecewa ,seolah -olah bayaran yuran sekola darjah 1 hingga 6 membazir sahaja.

aku nangis berhari-hari,pikir mana silapnya.seolah-olah itu hari terakhir aku hirup udara di bumi ini.aku yakin pada hari kedua peperiksaan aku curahkan segalanya .tapi mana silapnya ?hari -hari berlalu laju.aku rasa marah dengan diri ,sepertinya anasir jahat telah singgah ke dalam tubuh badanku.panas dan ingin meronta .kekecewaan diselit dengan kemarahan abadi.



kenapa ia harus berlaku sebegitu buruk?


setelah lama masa berpisah dengan aku.teringat bahawa aku sentiasa berdoa dan letakkan kata tegas ke atas kegemilangan yang aku mahu pada 3 subjek itu.hari-hari aku azam dengan kuat.Sebab tidak pernah sekali aku peroleh kegemilangan itu di bangku menengah.



dalam hidup kita kena redha melepaskan dan benarkan ia datang begitu sahaja.

No comments: