Tuesday

dapatkah ku temukan:

waktu tadi aku pergi ruangan -ruangan yang sudah lama aku tak singgah.sibuk kononnya:)nyata mereka juga jarang mengupdate ruang mereka,ada juga yang post mereka adalah tentang orang yang sama.rasanya cukup bosan bukan .kan bagus dijadikan simpanan peribadi dunia tidak perlu tahu awak mencintai dia sepenuh hati,aku memang begini.tidak pernah rasa selesa dengan erti kata cinta.nyata sekali perasaan itu hanya datang terlalu cepat sampai aku sendiri tak mampu rasa betapa hebatnya dia.rasanya kalau perasaan itu lambat ia lebih berbaloi dan aku mungkin akan menyelaminya lebih mendalam.lihat saja mereka yang aku panggil teman,ada sahaja masalah yang datang menimpa kepala otak dan rumitkan jiwa mereka.mereka juga jarang dagangkan kisah cinta mereka dekat aku sebab mereka kenal aku yang  kurang minat dengan gerakan-gerakan yang mereka heboh cakap ianya manis atau pahit.cuma sesetengah sahaja yang boleh hadapi reaksi aku.mungkin kata -kata aku lebih radikal ?atau mungkin aku terlalu untuk itu semua.tapi kadang-kadang aku tak tahu nak salahkan siapa?lelaki atau perempuan?lelaki cakap perempuan.perempuan cakap lelaki.sungguh retorik.masing-masing berpegang pada satu jawapan.


dulu waktu aku umur 14 tahun,aku mahu ke bandar korek kisah geng -geng gothic,emo,punk dan skinhead.dahulu mereka jaguh.kini?entahlah jarang sudah kelihatan mereka di bandar.kalau dulu ada sahaja yang membawa payung ,bertuxedo (kononnnya),rambut petir ,stoking panjang hitam putih.itu identiti mereka.tapi hajat tak kesampaiaan.sekarang 2010...zaman kemegahan lesbian dan gay.nak dicaci nanti kata kami tak berperikemanusiaan dan tidak punya rasa hormat,nak sokong katanya nanti menolong mereka ke arah zaman gelap golongan nabi lut?jadinya untuk aku rasa aku perlu dapatkan sumber yang kukuh untuk menyiapkan project..aku perlu tahu apa disebalik kejadiaan mereka.kita perlu tahu isi dalam sebelum buat apa apa.tapi bila tanya dan terangkan kenapa aku nak tahu,mereka kata aku ingin mengeklsplotasikan mereka dan mahu masyarakat memandang mereka terhadap rendah.kata nabil"lu pikirlah sendiri:"jadinya aku memang nak tahu kenapa.aku hanya puntyai perasaan ingin tahu kenapa ,siapa dan apa ,dan bagaimana.:)

No comments: